piątek, 6 lipca 2012

75. urodziny Aviatorów

Aviatory mają 75 lat. Słynne okulary, mimo swojego wieku, nie schodzą z listy bestsellerów. Marka Ray-Ban przygotowała limitowaną do 18 000 par edycję czterech nowych modeli kultowych okularów.

Model Aviator zadebiutował w 1937 roku. Za twórcę okularów uznaje się generała Douglasa MacArthura. Ich pierwszymi użytkownikami byli żołnierze amerykańskiej armii, dla których powstały Aviotory. Dziś to jedne z ulubionych okularów gwiazd. Od lat noszą je między innymi Angelina Jolie, Brad Pitt, Johnny Depp, David Beckham, Jennifer Aniston i Tom Cruise.  

Jest więc co świętować. Hasło oryginalnej, urodzinowej kampanii to „Legends Never Hide”. W jej skład wchodzi cykl zdjęć inspirowanych wyjątkowymi osobowościami, które broniąc swoich przekonań, przeciwstawiały się przyjętym normom i konwencjom. Razem z bohaterami przemierzamy ulice. Zaczynamy w 1937, kończymy w 2012.

W kampanię i urodzinowe świętowanie może się włączyć każdy. Ray-Ban zaprasza do podzielenia się swoją wyjątkową historią.






For the Aviator’s 75th birthday, Ray-Ban has launched a limited-edition collection of sunglasses to celebrate the lenses’ progression since their debut to the public in 1937.
The Ambermatic capsule collection of aviators, with the campaign slogan “Legends Never Hide,” features two redesigns of the Aviator -- the Shooter and the Outdoorsman --  which is designed with curved temple tips. The styles in the collection feature the photo-chromatic yellow lenses, which become darker as the light brightens and depending on the increasing warmth of the temperature, a technology Ray-Ban pioneered in 1978.

Ray-Ban has only produced 18,000 pairs worldwide. It's a well-known fact  that everyone looks cooler in Aviators. Five years ago Ray-Ban began their “Never Hide” campaign, but now it’s gay-inclusive. One of their newer ads features two men dressed in 1940′s-era business suits, walking down a cosmopolitan street, holding hands, with the headline “Never Hide,”  

To further celebrate this 75th anniversary milestone, Ray-Ban has launched a global advertising campaign drawing inspiration from real-life tales of individuals who dared to defy convention. Decade by decade, photographer Mark Seliger has focused on legendary personalities, from pilot Raymond Swalley to homosexual writer Taylor Mead and musician Norman Blagman.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz